Textos

Ne kadar saçma!
Ne kadar saçma!

Dini dünyanın, hepsi de liderleri tarafından uydurulmuş pek çok fantezisi vardır. Bunların pratikteki amacı, takipçilerini safsata ve şeytani inançlarla tuzağa düşürmekten başka bir şey değildir. Aklımıza gelen birkaç tanesi hakkında konuşmaya çalışalım.

Bugün kullanılan bazı Yahudi uygulamaları ve gelenekleri ile başlayalım. Quipa, talit, peiot vb. kullanımı Kutsal Kitap'ta kullanımından bahsedilmemektedir. Ancak bir moda haline gelmiş ve kullanımı Yahudiliğin takipçileri tarafından norm olarak benimsenmiştir. Anlamlarını vermeyeceğim, bilmeyenleri tanımlarını verebilecek kaynakları araştırmaya bırakacağım. Ayrıca günlük dualar ve mumlar; ellerin sistematik olarak üç kez suyla yıkanması ve benim bilmediğim ama Yahudilerin bildiği daha pek çok şey vardır. Evanjelikler bile bu uygulamalardan bazılarını benimsemiş ve kutlamalarına dahil etmişlerdir. Yahudi-Hıristiyan dinleri sözde Hıristiyan ve Yahudi uygulamalarının bir karışımını benimsemiştir. Kadınları tapınaklarda ve cemaatlerde ayinlere katılırken peçe takan Mesihçi Yahudi dinlerinde durum böyledir.

Bu arada, peçe ile ilgili olarak, bunun Pavlus'un Korintli inananlara yazdığı mektupta söylediklerinin yanlış yorumlanmasının bir sonucu olduğunu düşünüyorum. Orada bir kadının başı açık dua etmemesi gerektiğini söyler. Kor. 11:13.

Bu peçe takma uygulamasını tercih edenlerin yanlış anlamalarını göstermek için, elçi Pavlus'un ele aldığı konunun tam metnini koyacağım.

1. Korintliler 11:10 Bu nedenle meleklerin hatırı için kadının başında bir güç belirtisi bulunmalıdır. 11 Ama Rab'de ne erkek kadınsız, ne de kadın erkeksizdir. 12 Çünkü kadın erkekten geldiği gibi, erkek de kadından gelir, ama her şey Tanrı'dan gelir. 13 Kendi aranızda karar verin: Bir kadının Tanrı'ya başı açık dua etmesi uygun mudur? 14 Yoksa doğanın kendisi size bir erkeğin saçını uzatmasının onursuzluk olduğunu öğretmiyor mu? 15 Ama bir kadının saçını uzatması onun için onurdur, çünkü saçı ona örtü yerine verilmiştir. 16 Ama tartışmak isteyen varsa, bizim de Tanrı'nın kiliselerinin de böyle bir geleneği yoktur.

Süleyman'ın Süleyman'ın Özdeyişleri 2:1-4'te Tanrı'nın söylediklerini yerine getirmemesi nedeniyle doğal insan için örtülü olmasına rağmen, metni anlamak zor değildir.

Pavlus burada kumaş bir örtü takmaktan değil, kadının saçlarından söz etmektedir. Ve Hıristiyan kadınların saçlarını kesmemeleri, hatta tıraş etmemeleri gerektiğini, çünkü bunun kel bir kafaya sahip olmak gibi olacağını ifade eder. Bu Tanrı'yla ilgili bir konudur.

             Bunun kanıtı, Tanrı'nın peçe yerine saçı verdiğini söylediği 15. ayettir.

Bir keresinde Tanrı bize yeryüzünde saç dediğimizi, ama cennette peçe olarak adlandırıldığını söyledi.

O halde peçe sözcüğünü saçla değiştirirseniz, Kutsal Ruh'un elçi Pavlus aracılığıyla Korintliler'e yazdığı mektupta (öğreti mektubu) ne demek istediğini daha iyi anlayabilirsiniz.

Rab'bin bize saç hakkında ne söylediğini hatırlayın, bunu peygamberlik tarzında bir vazo kullanarak yaptığında, genç bir kadına neden peçesini kestiğini sordu. Ve böyle yaptığı için o gün dış karanlığa atılacağını söyledi.

Dekalog, on emir gibi Tanrı'nın birincil ve zorunlu kıldığı şeylerin insanlar tarafından göreceli hale getirilmesi ya da reddedilmesi, uygulanması ve yerine getirilmesinin ihmal edilmesi ilginçtir. İkincil bile olmayan şeyler ise sanki Tanrı tarafından dayatılan bir zorunlulukmuş gibi yerleştirilmiştir. Üstadın, kendi zamanındaki dindarların "bir sivrisineği yuttuklarını ama bir deveyi yuttuklarını" söylemesi boşuna değildir. Mt 23;24.

Tanrı'nın yasasını yerine getirmemiz gerektiğini ifade ettiğimizde, bundan rahatsız olanlar ve sadece bunun değil, İsrail halkına verilen 613 yasayı da tutmamız gerektiğini söyleyenler vardır. Kutsal Ruh'un Efesliler 2:15 ve Koloseliler 2:14'te Elçi Pavlus aracılığıyla söylediklerini görmezden gelmektedirler. Pavlus, Musa'nın bir kitapta yazdığı kurallara atıfta bulunarak, bir kitapta yazılı olan "kuralların emirlerinden" söz eder. Bu yasalar İsrail halkına meleklerin aracılığı ile verilmişti (Elçilerin İşleri 7:53) ve Tanrı'nın halkı olarak İsrail halkı için tasarlanmış geçici yasalar olduklarından ve kendi topraklarında teokratik bir hükümete sahip olduklarından, İsa tarafından kaldırıldıktan sonra bir süreliğine geçerliydi.

İsa kendi zamanındaki dini liderler hakkında şöyle demiştir: "İnsanların omuzlarına ağır yükler yüklediler ve onları elleriyle kaldırmak istemediler.  Mt 23:4.

Guarulhos-SP, 04/02/2023

Oli Prestes

Misyonerlik

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr