Textos

Kādas muļķības!
Kādas muļķības!

Reliģiskajai pasaulei ir daudz fantāziju, kuras visas ir izdomājuši tās līderi. To praktiskais mērķis ir tikai sagūstīt savus sekotājus ar sofistiku un ļauniem uzskatiem. Mēģināsim runāt par dažām, kas nāk prātā.

Sāksim ar dažām jūdu praksēm un tradīcijām, kas tiek izmantotas mūsdienās. Kipas, talita, peiota u. c. lietošana. Bībelē nav atrodama neviena norāde par to lietošanu. Taču tā ir kļuvusi par modi, un tās lietošanu jūdaisma sekotāji ir pieņēmuši kā normu. Es nenosaukšu to nozīmi, atstājot tiem, kas nezina, meklēt avotos, kas var sniegt to definīcijas. Ir arī ikdienas lūgšanu un sveču prakse; roku mazgāšana, sistemātiski uz tām trīs reizes uzliekot ūdeni, un daudzas citas lietas, par kurām es nezinu, bet kuras zina jūdu tauta. Pat evaņģēliskie kristieši ir pārņēmuši dažas no šīm praksēm un ieviesuši tās savās svinībās. Jūdu-kristiešu reliģijas ir pārņēmušas pseidokristiešu un jūdu prakses sajaukumu. Tā ir mesiāniskās jūdu reliģijas, kuru sievietes, piedaloties rituālos tempļos un draudzēs, valkā plīvurus.

Starp citu, runājot par plīvuru, es domāju, ka tas ir nepareizas Pāvila vēstules Korintas ticīgajiem interpretācijas rezultāts. Kur viņš saka, ka sievietei nav jālūdz ar nesegtu galvu. I Kor. 11:13.

Es ievietošu pilnu tekstu par apustuļa Pāvila aplūkoto tēmu, lai parādītu to cilvēku pārpratumus, kuri izvēlas šo plīvura nēsāšanas praksi.

1.Kor.11:10 Tāpēc sievietei vajadzētu būt ar varas zīmi uz galvas eņģeļu dēļ. 11 Bet Kungā nav ne vīrieša bez sievietes, ne sievietes bez vīrieša. 12 Jo kā sieviete nāk no vīrieša, tā vīrietis nāk no sievietes, bet viss nāk no Dieva. 13 Spriediet savā starpā: vai ir pieklājīgi, ka sieviete lūdz Dievu nesegta? 14 Vai arī pati daba jums nemāca, ka vīrietim ir necienīgi audzēt garus matus? 15 Bet sievietei audzēt garus matus ir godājams gods, jo viņai mati ir doti plīvura vietā. 16 Bet, ja kāds grib strīdēties, tad mums nav šādas paražas, tāpat kā Dieva draudzēm.

Šo tekstu nav grūti saprast, lai gan dabiskajam cilvēkam tas ir aizklāts, jo Salamans nav izpildījis to, ko Dievs saka Salamana Pamācībās 2:1-4.

Pāvils nerunā par auduma plīvura valkāšanu, bet gan par sievietes matiem. Un viņš grib teikt, ka kristīgajai sievietei nevajadzētu griezt matus vai pat skūt tos, jo tas būtu tāpat, it kā viņai būtu plika galva. Tas ir attiecībā pret Dievu.

             Pierādījums tam ir 15. pantā, kur teikts, ka Dievs devis matus plīvura vietā.

Kādā reizē Dievs ir teicis, ka uz zemes mēs to saucam par matiem, bet debesīs to sauc par plīvuru.

Tāpēc tikai nomainiet vārdu plīvurs pret matiem, un jūs varēsiet uzlabot savu izpratni par to, ko Svētais Gars domā ar apustuļa Pāvila starpniecību šajā Bībeles tekstā no viņa Vēstules (mācības vēstules) korintiešiem.

Atceroties to, ko Tas Kungs mums stāstīja par matiem, kad Viņš pravietiskā veidā to darīja, izmantojot vāli, Viņš jautāja jaunai sievietei, kāpēc viņa ir nogriezusi savu plīvuru. Un Viņš sacīja, ka tāpēc, ka viņa to bija izdarījusi, viņa tajā dienā tiks iemesta ārējā tumsā.

Interesanti, ka to, kas ir primārais un Dieva prasīts, piemēram, dekalogu, desmit baušļus, cilvēki ir relativizējuši vai noraidījuši, atmetuši un atteikušies praktizēt un pildīt. Savukārt lietas, kas pat nav otršķirīgas, ir liktas kā Dieva uzlikts pienākums. Ne velti Skolotājs ir teicis, ka tā laika reliģiozie "norija ēsmu, bet norija kamielīti". Mt 23;24.

Kad mēs izsakām nepieciešamību pildīt Dieva likumu, ir tādi, kurus tas satrauc un kuri saka, ka ne tikai tas, bet arī tas, ka mums ir jāievēro 613 likumi, kas doti Israēla tautai. Viņi neņem vērā to, ko Svētais Gars caur apustuli Pāvilu saka Ef.2:15 un Kol.2:14. Viņš runā par "likumu baušļiem", kas ierakstīti grāmatā, norādot uz Mozus grāmatā ierakstītajiem likumiem. Šie likumi tika doti Israēla tautai ar eņģeļu starpniecību (Ap.d.7:53), un tie bija spēkā kādu laiku, pēc tam, kad Jēzus tos atcēla, jo tie bija īslaicīgi likumi, kas bija paredzēti Israēla tautai kā Dieva tautai, un tad, kad tā atradās savā teritorijā un tai bija teokrātiska valdība.

Lūk, ko Jēzus teica par sava laika reliģiskajiem vadītājiem: "Viņi uzlika smagas nastas uz cilvēku pleciem, un tie negribēja tās pacelt ar savām rokām.  Mt 23:4.

Guarulhos-SP, 04/02/2023

Oli Prestes

Misionārs

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr