Textos

Čo je to za nezmysel!
Čo je to za nezmysel!

Náboženský svet má mnoho fantázií, ktoré si vymysleli jeho vodcovia. Ich praktickým cieľom nie je nič iné, len chytiť svojich nasledovníkov do pasce sofistiky a zlých názorov. Skúsme hovoriť o niekoľkých, ktoré nám prichádzajú na um.

Začnime niektorými židovskými praktikami a tradíciami, ktoré sa používajú dodnes. Používanie quipa, talit, peiot atď. O ich používaní nie je v Biblii žiadna zmienka. Stalo sa však módou a jeho používanie prijali vyznávači judaizmu ako normu. Nebudem uvádzať ich význam a nechám na tých, ktorí nevedia, aby si vyhľadali zdroje, ktoré im môžu poskytnúť definície. Sú tu aj každodenné praktiky modlitieb a sviečok; umývanie rúk systematickou praxou trojnásobného obliatia vodou; a mnoho ďalších vecí, o ktorých neviem, ale ktoré židovský ľud pozná. Dokonca aj evanjelici si niektoré z týchto praktík osvojili a zaviedli ich do svojich osláv. Židovsko-kresťanské náboženstvá prijali zmes pseudokresťanských a židovských praktík. To je prípad mesiášskych židovských náboženstiev, ktorých ženy nosia pri účasti na obradoch v chrámoch a zhromaždeniach závoje.

Mimochodom, čo sa týka závoja, myslím si, že je to výsledok nesprávnej interpretácie toho, čo hovorí Pavol v liste korintským veriacim. Kde hovorí, že žena sa nemá modliť s odhalenou hlavou. I Kor 11,13.

Uvediem celý text na tému, ktorou sa zaoberal apoštol Pavol, aby som ukázal nepochopenie tých, ktorí sa rozhodli pre túto prax nosenia závoja.

1 Kor 11,10 Preto má mať žena na hlave znamenie moci kvôli anjelom. 11 Ale v Pánovi nie je ani muž bez ženy, ani žena bez muža. 12 Lebo ako žena pochádza z muža, tak aj muž pochádza zo ženy, ale všetko pochádza od Boha. 13 Posúďte sami medzi sebou: Je slušné, aby sa žena modlila k Bohu nezahalená? 14 Alebo či vás sama príroda neučí, že pre muža je potupné, keď si nechá narásť dlhé vlasy? 15 Ale pre ženu je čestné, keď si nechá narásť dlhé vlasy, lebo jej vlasy boli dané namiesto závoja. 16 Ak však niekto chce byť sporný, my nemáme taký zvyk, ani Božie cirkvi.

Text nie je ťažký na pochopenie, hoci pre prirodzeného človeka je zahalený, pretože Šalamún nesplnil to, čo Boh hovorí v Prísloviach 2,1-4.

Pavol nemá na mysli nosenie látkového závoja, ale ženské vlasy. A chce tým povedať, že kresťanka by si nemala strihať vlasy, ba ani holiť, lebo by to bolo, akoby mala plešatú hlavu. To sa týka vzťahu k Bohu.

             Dôkazom toho je verš 15, kde sa hovorí, že Boh dal namiesto závoja vlasy.

Pri jednej príležitosti nám Boh povedal, že na zemi to nazývame vlasy, ale v nebi sa to nazýva závoj.

Stačí teda nahradiť slovo závoj slovom vlasy a môžete lepšie pochopiť, čo má Duch Svätý na mysli prostredníctvom apoštola Pavla v tomto biblickom texte z jeho listu (doktrinálneho listu) Korinťanom.

Keď si spomenieme, čo nám Pán povedal o vlasoch, keď to urobil pomocou vázy prorockým spôsobom, opýtal sa mladej ženy, prečo si odstrihla závoj. A povedal, že pretože to urobila, bude v ten deň uvrhnutá do vonkajšej tmy.

Je zaujímavé, že to, čo je prvoradé a Bohom vyžadované, ako napríklad dekalóg, desať prikázaní, ľudia zrelativizovali alebo odmietli a zanedbali praktizovať a plniť. Zatiaľ čo veci, ktoré nie sú ani druhoradé, boli postavené tak, akoby to bola povinnosť uložená Bohom. Nie nadarmo Majster povedal, že nábožníci jeho doby "prehltli komára, ale prehltli ťavu". Mt 23,24.

Keď vyjadríme potrebu plniť Boží zákon, nájdu sa takí, ktorým to prekáža a hovoria, že nielen to, ale že musíme dodržiavať 613 zákonov daných izraelskému ľudu. Ignorujú to, čo Duch Svätý hovorí prostredníctvom apoštola Pavla v Ef 2,15 a Kol 2,14. Hovorí o "prikázaniach nariadení" napísaných v knihe, pričom má na mysli nariadenia napísané Mojžišom v knihe. Tieto zákony boli dané izraelskému ľudu za sprostredkovania anjelov (Sk 7, 53) a platili určitý čas, pričom ich zrušil Ježiš, pretože to boli dočasné zákony určené pre izraelský ľud ako ľud Boží a v čase, keď bol na svojom území a mal teokratickú vládu.

Toto povedal Ježiš o náboženských vodcoch svojej doby: "Kládli ľuďom na plecia ťažké bremená a oni ich nechceli zdvihnúť svojimi rukami.  Mt 23, 4.

Guarulhos-SP, 04/02/2023

Oli Prestes

Misionár

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr