Textos

Kakšen nesmisel!
Kakšen nesmisel!

Verski svet ima veliko fantazij, ki so si jih izmislili njegovi voditelji. Njihov praktični namen je zgolj ujeti svoje privržence v past s sofistiko in zlobnimi prepričanji. Poskusimo spregovoriti o nekaterih, ki nam pridejo na misel.

Začnimo z nekaterimi judovskimi praksami in tradicijami, ki se uporabljajo še danes. Uporaba kipa, talita, peiota itd. V Svetem pismu ni nobene omembe njihove uporabe. Vendar je postala modna muha in njeno uporabo so privrženci judovstva sprejeli kot normo. Njihovega pomena ne bom navajal, tistim, ki ne vedo, pa prepuščam, da poiščejo vire, ki jim lahko podajo definicije. Obstajajo tudi vsakodnevne prakse molitev in sveč; umivanje rok s sistematično prakso trikratnega polivanja z vodo; in še mnoge druge stvari, ki jih ne poznam, poznajo pa jih Judje. Tudi evangeličani so sprejeli nekatere od teh praks in jih uvedli v svoja praznovanja. Judovsko-krščanske religije so sprejele mešanico psevdokrščanskih in judovskih praks. To velja za mesijanske judovske religije, katerih ženske nosijo tančice, ko sodelujejo pri obredih v templjih in občestvih.

Mimogrede, kar zadeva tančico, menim, da je to posledica napačne razlage tega, kar pravi Pavel v pismu korintskim vernikom. Kjer pravi, da ženska ne sme moliti z odkrito glavo. I Kor 11,13.

Na tem mestu bom objavil celotno besedilo o temi, ki jo je naslovil apostol Pavel, da bi pokazal na nerazumevanje tistih, ki se odločajo za to prakso nošenja tančice.

1 Kor 11,10 Zato naj ima ženska zaradi angelov na glavi znamenje moči. 11 Toda v Gospodu ni ne moškega brez ženske ne ženske brez moškega. 12 Kakor namreč ženska izhaja iz moškega, tako tudi moški izhaja iz ženske, vse pa prihaja od Boga. 13 Presodite med seboj: ali je dostojno, da ženska nepokrito moli k Bogu? 14 Ali pa vas ne uči sama narava, da je nečastno, če si moški pusti rasti dolge lase? 15 Če pa si ženska pusti rasti dolge lase, je to zanjo častno, ker so ji lasje dani namesto tančice. 16 Če pa se kdo hoče prepirati, mi nimamo take navade, prav tako tudi ne Božje cerkve.

Besedila ni težko razumeti, čeprav je za naravnega človeka zakrito zaradi Salomonovega neizpolnjevanja tega, kar Bog pravi v Pregovorih 2,1-4.

Pavel nima v mislih nošenja tkaninske tančice, temveč ženske lase. S tem misli, da si kristjanke ne bi smele striči las ali jih celo bičati, saj bi bilo to enako, kot če bi imele plešo. To je v odnosu do Boga.

             Dokaz za to je v 15. vrstici, kjer piše, da je Bog namesto tančice dal lase.

Ob neki priložnosti nam je Bog povedal, da na zemlji temu pravimo lasje, v nebesih pa se to imenuje tančica.

Zato samo zamenjajte besedo tančica z lasmi in lahko izboljšate svoje razumevanje, kaj je Sveti Duh mislil prek apostola Pavla v tem svetopisemskem besedilu iz njegovega pisma (doktrinarnega pisma) Korinčanom.

Če se spomnimo, kaj nam je Gospod povedal o laseh, ko je to storil s pomočjo vaze na preroški način, je mlado žensko vprašal, zakaj si je odrezala tančico. In rekel je, da bo zaradi tega, ker je to storila, tistega dne vržena v zunanjo temo.

Zanimivo je, da so ljudje tisto, kar je primarno in kar zahteva Bog, kot je dekalog, deset zapovedi, relativizirali oziroma zavrnili in zanemarili, da bi to prakticirali in izpolnjevali. Medtem ko so stvari, ki niso niti sekundarne, postavili, kot da so obveznost, ki jo je naložil Bog. Ne zaman je Mojster dejal, da so verniki njegovega časa "pogoltnili komarja, pogoltnili pa kamelo". Mt 23,24.

Ko izrazimo potrebo po izpolnjevanju Božjega zakona, se najdejo taki, ki jih to moti in pravijo, da ne samo to, ampak da moramo izpolnjevati 613 zakonov, danih izraelskemu ljudstvu. Ne upoštevajo tega, kar Sveti Duh pravi po apostolu Pavlu v Ef 2,15 in Kol 2,14. Ta govori o "zapovedih odredb", zapisanih v knjigi, pri čemer ima v mislih odredbe, ki jih je Mojzes zapisal v knjigo. Ti zakoni so bili s posredovanjem angelov dani izraelskemu ljudstvu (Apd 7,53) in so veljali nekaj časa, potem ko jih je Jezus odpravil, saj so bili začasni zakoni, namenjeni izraelskemu ljudstvu kot Božjemu ljudstvu in ko so bili na svojem ozemlju in so imeli teokratsko vlado.

O verskih voditeljih svojega časa je Jezus dejal takole: "Ljudem so na ramena naložili težka bremena, ki jih niso hoteli dvigniti z rokami.  Mt 23,4.

Guarulhos-SP, 04/02/2023

Oli Prestes

Misijonar

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr