Textos

Mis jama!
Mis jama!

Religioosses maailmas on palju fantaasiaid, mis on kõik selle juhtide väljamõeldised. Nende praktiline eesmärk ei olegi muu kui nende järgijate lõksu ajamine sofistlike ja kurjade uskumustega. Proovime rääkida mõnest, mis meenuvad.

Alustame mõnest juudi tavast ja traditsioonist, mida tänapäeval kasutatakse. Quipa, talit, peiot jne. kasutamine. Piiblis ei ole selle kasutamise kohta ühtegi piibli mainimist. Kuid sellest on saanud moe ja selle kasutamine on judaismi järgijate poolt omaks võetud kui norm. Ma ei kavatse anda nende tähendust, jättes need, kes ei tea, otsima allikatest, mis võivad anda neile definitsioone. Samuti on olemas igapäevane praktika, mis hõlmab palveid ja küünlaid; käte pesemine süstemaatilise praktikaga, mille käigus pannakse neile kolm korda vett peale; ja paljud muud asjad, mida mina ei tea, kuid mida juudi rahvas teab. Isegi evangeelsed on mõned neist tavadest üle võtnud ja oma pidustustesse sisse viinud. Juudi-kristlikud religioonid on võtnud üle pseudokristlike ja juudi tavade segu. See on nii messiaanlike juudi religioonide puhul, mille naised kannavad loori, kui nad osalevad templis ja kogudustes toimuvatel riitustel.

Muide, mis puudutab loori, siis ma arvan, et see tuleneb Pauluse kirjas korintose usklikele öeldu valesti tõlgendamisest. Kus ta ütleb, et naine ei tohi palvetada katmata peaga. I Korintose 11:13.

Panen siinkohal kogu teksti apostel Pauluse poolt käsitletud teemal, et näidata nende vääritimõistmist, kes valivad selle loori kandmise tava.

1. Korintlastele 11:10 Seepärast peaks naisel olema inglite pärast võimsuse märk peas. 11 Aga mees ei ole Issandas ilma naiseta ega naine ilma meheta. 12 Sest nii nagu naine tuleb mehest, nii tuleb mees naisest, aga kõik tuleb Jumalast. 13 Otsustage omavahel: kas naisel on sündsuspärast palvetada Jumala poole katmata? 14 Või kas loodus ise ei õpeta teile, et mehele on häbiväärne kasvatada oma juuksed pikaks? 15 Aga naisele on sündsuspärast kasvatada oma juuksed pikaks, sest tema juuksed on talle antud loori asemel. 16 Aga kui keegi tahab vaielda, siis meil ja Jumala kogudustel ei ole sellist kommet, nagu ei ole ka Jumala kogudustel.

Tekstist ei ole raske aru saada, kuigi loomuliku inimese jaoks on see looritatud, sest Saalomon ei täitnud seda, mida Jumal ütleb Õpetussõnad 2:1-4.

Paulus ei pea silmas mitte riidest loori kandmist, vaid naise juukseid. Ja ta mõtleb, et kristlik naine ei tohiks oma juukseid lõigata ega isegi raseerida, sest see oleks sama, kui tal oleks kiilaspea. See on seotud Jumalaga.

             Selle tõestuseks on salm 15, kus öeldakse, et Jumal andis juuksed loori asemel.

Ühel korral ütles Jumal, et maa peal nimetame seda juuksekarva, kuid taevas nimetatakse seda looriks.

Nii et asendage lihtsalt sõna loor juustega ja te saate parandada oma arusaamist sellest, mida Püha Vaim tähendab apostel Pauluse kaudu selles piiblitekstis tema kirjast (õpetuskirjast) korintlastele.

Tuletades meelde, mida Issand meile juuste kohta ütles, kui Ta tegi seda prohvetlikult vaasi abil, küsis Ta ühelt noorelt naiselt, miks ta oli oma loori ära lõiganud. Ja ta ütles, et kuna ta oli seda teinud, heidetakse ta sel päeval välisesse pimedusse.

On huvitav, et seda, mis on esmane ja Jumala poolt nõutav, nagu dekaloog, kümme käsku, on inimesed relativiseerinud või tagasi lükanud ja jätnud täitmata ning täitmata. Samal ajal kui asjad, mis ei ole isegi mitte sekundaarsed, on pandud justkui Jumala poolt peale pandud kohustuseks. Mitte asjata ei öelnud Meister, et tema aja religioossed "neelavad küll kärnkonna, kuid neelavad kaameli alla". Mt 23;24.

Kui me väljendame vajadust täita Jumala seadust, siis on neid, keda see häirib ja kes ütlevad, et mitte ainult seda, vaid et me peame pidama 613 Iisraeli rahvale antud seadust. Nad ignoreerivad seda, mida Püha Vaim ütleb apostel Pauluse kaudu Ef 2:15 ja Kol 2:14. Ta räägib "ettekirjutuste käskudest", mis on kirjutatud raamatusse, viidates Moosese poolt raamatusse kirjutatud ettekirjutustele. Need seadused anti Iisraeli rahvale inglite vahendusel (Apostlite teod 7:53) ja need kehtisid teatud aja jooksul, kuna Jeesus tühistas need, sest need olid ajutised seadused, mis olid mõeldud Iisraeli rahvale kui Jumala rahvale, ja kui nad olid oma territooriumil ja neil oli teokraatlik valitsus.

Jeesus ütles oma aja usuliidrite kohta järgmist: "Nad panid inimeste õlgadele rasked koormad ja ei tahtnud neid oma kätega tõsta.  Mt 23:4.

Guarulhos-SP, 04/02/2023

Oli Prestes

Misjonär

Oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr