Textos

Τι ανοησίες!
Τι ανοησίες!

Ο θρησκευτικός κόσμος έχει πολλές φαντασιώσεις, όλες επινοημένες από τους ηγέτες του. Ο πρακτικός σκοπός τους δεν είναι άλλος από το να παγιδεύσουν τους οπαδούς τους με σοφιστείες και κακές πεποιθήσεις. Ας προσπαθήσουμε να μιλήσουμε για μερικές από αυτές που μας έρχονται στο μυαλό.

Ας ξεκινήσουμε με κάποιες εβραϊκές πρακτικές και παραδόσεις που χρησιμοποιούνται σήμερα. Χρήση της κίπα, του ταλίτ, του πειότ κ.λπ. Δεν υπάρχει καμία βιβλική αναφορά για τη χρήση τους. Αλλά έχει γίνει μόδα και η χρήση της έχει υιοθετηθεί ως κανόνας από τους οπαδούς του Ιουδαϊσμού. Δεν πρόκειται να δώσω τη σημασία τους, αφήνοντας όσους δεν γνωρίζουν να ψάξουν στις πηγές που μπορούν να τους δώσουν ορισμούς. Υπάρχουν επίσης οι καθημερινές πρακτικές των προσευχών και των κεριών- το πλύσιμο των χεριών με τη συστηματική πρακτική του να βάζεις τρεις φορές νερό πάνω τους- και πολλά άλλα πράγματα που δεν γνωρίζω, αλλά που γνωρίζει ο εβραϊκός λαός. Ακόμη και οι ευαγγελικοί έχουν υιοθετήσει κάποιες από αυτές τις πρακτικές και τις έχουν εισάγει στις γιορτές τους. Οι ιουδαιοχριστιανικές θρησκείες έχουν υιοθετήσει ένα μείγμα ψευδοχριστιανικών και εβραϊκών πρακτικών. Αυτή είναι η περίπτωση των μεσσιανικών εβραϊκών θρησκειών, των οποίων οι γυναίκες φορούν πέπλο όταν συμμετέχουν σε τελετές σε ναούς και εκκλησίες.

Παρεμπιπτόντως, όσον αφορά το πέπλο, νομίζω ότι είναι αποτέλεσμα παρερμηνείας των όσων αναφέρει ο Παύλος στην επιστολή του προς τους πιστούς της Κορίνθου. Όπου λέει ότι μια γυναίκα δεν πρέπει να προσεύχεται με ακάλυπτο το κεφάλι της. Α΄ Κορ. 11:13.

Θα παραθέσω ολόκληρο το κείμενο σχετικά με το θέμα που πραγματεύεται ο απόστολος Παύλος, προκειμένου να δείξω την παρεξήγηση όσων επιλέγουν αυτή την πρακτική της χρήσης πέπλου.

Α΄ Κορινθίους 11:10 Γι' αυτό η γυναίκα οφείλει να έχει στο κεφάλι της ένα σημάδι δύναμης για χάρη των αγγέλων. 11 Αλλά ούτε ο άνδρας χωρίς τη γυναίκα ούτε η γυναίκα χωρίς τον άνδρα είναι στον Κύριο. 12 Επειδή, όπως η γυναίκα προέρχεται από τον άνδρα, έτσι και ο άνδρας προέρχεται από τη γυναίκα, αλλά όλα προέρχονται από τον Θεό. 13 Κρίνετε μεταξύ σας: Είναι ευπρεπές για μια γυναίκα να προσεύχεται στον Θεό ακάλυπτη; 14 Ή μήπως η ίδια η φύση δεν σας διδάσκει ότι είναι ατιμωτικό για έναν άνδρα να αφήνει μακριά τα μαλλιά του; 15 Το να αφήνει όμως μια γυναίκα μακριά τα μαλλιά της είναι τιμητικό γι' αυτήν, επειδή τα μαλλιά της δόθηκαν σ' αυτήν αντί για πέπλο. 16 Αν όμως κάποιος θέλει να είναι εριστικός, εμείς δεν έχουμε τέτοια συνήθεια, ούτε οι εκκλησίες του Θεού.

Το κείμενο δεν είναι δύσκολο να κατανοηθεί, αν και για τον φυσικό άνθρωπο είναι συγκεκαλυμμένο λόγω της αποτυχίας του Σολομώντα να εκπληρώσει αυτό που λέει ο Θεός στις Παροιμίες 2:1-4.

Ο Παύλος δεν αναφέρεται στη χρήση υφασμάτινου πέπλου, αλλά στα μαλλιά της γυναίκας. Και εννοεί ότι οι χριστιανές γυναίκες δεν πρέπει να κόβουν τα μαλλιά τους, ούτε καν να τα ξυρίζουν, γιατί αυτό θα ήταν σαν να είχε φαλακρή κεφαλή. Αυτό συμβαίνει σε σχέση με τον Θεό.

             Η απόδειξη γι' αυτό βρίσκεται στο εδάφιο 15, όπου λέει ότι ο Θεός έδωσε τα μαλλιά αντί για το πέπλο.

Σε μια περίπτωση ο Θεός μας είπε ότι στη γη το ονομάζουμε μαλλιά, αλλά στον ουρανό το ονομάζουμε πέπλο.

Έτσι, απλώς αντικαταστήστε τη λέξη πέπλο με τρίχες και μπορείτε να βελτιώσετε την κατανόησή σας για το τι εννοεί το Άγιο Πνεύμα μέσω του αποστόλου Παύλου σε αυτό το βιβλικό κείμενο από την επιστολή του (δογματική επιστολή) προς τους Κορινθίους.

Θυμηθείτε τι μας είπε ο Κύριος για τα μαλλιά, όταν το έκανε χρησιμοποιώντας ένα αγγείο με προφητικό τρόπο, ρώτησε μια νεαρή γυναίκα γιατί είχε κόψει το πέπλο της. Και είπε ότι επειδή το είχε κάνει, θα την έριχναν στο εξωτερικό σκοτάδι εκείνη την ημέρα.

Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό που είναι πρωταρχικό και απαιτείται από τον Θεό, όπως ο δεκάλογος, οι δέκα εντολές, οι άνθρωποι το έχουν σχετικοποιήσει ή το έχουν απορρίψει και παραλείψει να το εφαρμόσουν και να το εκπληρώσουν. Ενώ πράγματα που δεν είναι καν δευτερεύοντα έχουν τοποθετηθεί σαν να ήταν μια υποχρέωση που επιβάλλεται από τον Θεό. Δεν είναι μάταιο που ο Δάσκαλος είπε ότι οι θρησκευόμενοι της εποχής του "κατάπιαν ένα κουνούπι, αλλά κατάπιαν μια καμήλα". Ματθ. 23,24.

Όταν εκφράζουμε την ανάγκη εκπλήρωσης του νόμου του Θεού, υπάρχουν εκείνοι που ενοχλούνται από αυτό και λένε ότι όχι μόνο αυτό, αλλά ότι πρέπει να τηρούμε και τους 613 νόμους που δόθηκαν στον λαό του Ισραήλ. Αγνοούν αυτό που λέει το Άγιο Πνεύμα μέσω του Αποστόλου Παύλου στους Εφεσ. 2:15 και Κολ. 2:14. Μιλάει για "εντολές διατάξεις" γραμμένες σε ένα βιβλίο, αναφερόμενος στις διατάξεις που γράφτηκαν από τον Μωυσή σε ένα βιβλίο. Αυτοί οι νόμοι δόθηκαν στον λαό του Ισραήλ, με τη μεσολάβηση αγγέλων (Πράξεις 7:53), και ίσχυαν για ένα χρονικό διάστημα, αφού καταργήθηκαν από τον Ιησού, καθώς ήταν προσωρινοί νόμοι που προορίζονταν για τον λαό του Ισραήλ ως λαό του Θεού και όταν βρισκόταν στη δική του επικράτεια και είχε θεοκρατική κυβέρνηση.

Αυτό είναι που είπε ο Ιησούς για τους θρησκευτικούς ηγέτες της εποχής του: "Έβαλαν βαριά βάρη στους ώμους των ανθρώπων και δεν ήταν πρόθυμοι να τα σηκώσουν με τα χέρια τους.  Ματθ. 23:4.

Guarulhos-SP, 04/02/2023

Oli Prestes

Ιεραπόστολος

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr