Textos

To je nesmysl!
To je nesmysl!

Náboženský svět má mnoho fantazií, které si vymysleli jeho vůdci. Jejich praktickým účelem není nic jiného než chytit své stoupence do pasti sofistiky a zlé víry. Zkusme si promluvit o několika, které nás napadají.

Začněme některými židovskými praktikami a tradicemi, které se používají dodnes. Používání quipy, talitu, peiotu atd. O jejich používání není v Bibli žádná zmínka. Stalo se však módou a jeho používání bylo stoupenci judaismu přijato jako norma. Nebudu uvádět jejich význam a ponechám na těch, kteří nevědí, aby si vyhledali prameny, které jim mohou poskytnout definice. Existují také každodenní praktiky modliteb a svíček; systematické mytí rukou, při němž se na ně třikrát nalije voda, a mnoho dalších věcí, o nichž nevím, ale které židovský národ zná. Dokonce i evangelíci některé z těchto praktik převzali a zavedli je do svých oslav. Židovsko-křesťanská náboženství přijala směs pseudokřesťanských a židovských praktik. To je případ mesiánských židovských náboženství, jejichž ženy nosí při účasti na obřadech v chrámech a shromážděních závoje.

Mimochodem, pokud jde o závoj, myslím, že je to důsledek nesprávné interpretace toho, co Pavel říká v listu korintským věřícím. Kde říká, že se žena nemá modlit s odkrytou hlavou. I Kor 11,13.

Uvedu celý text na téma, kterému se apoštol Pavel věnuje, abych ukázal nepochopení těch, kteří se pro tuto praxi nošení závoje rozhodli.

1 Kor 11,10 Žena by tedy měla mít na hlavě znamení moci kvůli andělům. 11 V Pánu však není ani muž bez ženy, ani žena bez muže. 12 Neboť jako žena pochází z muže, tak i muž pochází ze ženy, ale všechno pochází od Boha. 13 Posuďte sami mezi sebou: Je slušné, aby se žena modlila k Bohu nezahalená? 14 Nebo vás snad sama příroda neučí, že je potupné, aby si muž nechal narůst dlouhé vlasy? 15 Ženě však dlouhé vlasy slouží ke cti, protože jí byly dány místo závoje. 16 Chce-li se však někdo hádat, nemáme takový zvyk ani my, ani církve Boží. 17 Všichni, kdo se modlíme k Bohu nezahalení, se modlíme k Bohu nezahalení.

Text není těžké pochopit, i když pro přirozeného člověka je zahalen závojem, protože Šalomoun nenaplnil to, co Bůh říká v Příslovích 2,1-4.

Pavel nemá na mysli nošení látkového závoje, ale ženské vlasy. A má na mysli, že křesťanka by si neměla vlasy stříhat, nebo dokonce holit, protože by to bylo, jako by měla plešatou hlavu. To je ve vztahu k Bohu.

             Důkazem toho je verš 15, kde se říká, že Bůh dal místo závoje vlasy.

Při jedné příležitosti nám Bůh řekl, že na zemi tomu říkáme vlasy, ale v nebi se tomu říká závoj.

Stačí tedy nahradit slovo závoj slovem vlasy a můžete lépe pochopit, co má Duch svatý na mysli prostřednictvím apoštola Pavla v tomto biblickém textu z jeho listu (naučného listu) Korinťanům.

Když si vzpomeneme, co nám Pán řekl o vlasech, když to udělal pomocí vázy prorockým způsobem, zeptal se jedné mladé ženy, proč si odstřihla závoj. A řekl, že protože to udělala, bude toho dne vyvržena do vnější temnoty.

Je zajímavé, že to, co je primární a Bohem vyžadované, jako je dekalog, deset přikázání, lidé relativizovali nebo odmítli a zanedbali praktikovat a plnit. Zatímco věci, které nejsou ani druhořadé, byly postaveny tak, jako by to byla povinnost uložená Bohem. Ne nadarmo Mistr řekl, že nábožní jeho doby "spolkli komára, ale spolkli velblouda". Mt 23,24.

Když vyjádříme potřebu plnit Boží zákon, najdou se tací, kterým to vadí a říkají, že nejen to, ale že musíme dodržovat 613 zákonů daných izraelskému lidu. Ignorují to, co Duch svatý říká prostřednictvím apoštola Pavla v Ef 2,15 a Kol 2,14. V tom případě je to pro ně nesmyslné. Mluví o "přikázáních nařízení" zapsaných v knize, čímž má na mysli nařízení zapsaná Mojžíšem v knize. Tyto zákony byly dány izraelskému lidu za prostřednictví andělů (Sk 7,53) a platily po určitou dobu, Ježíš je zrušil, protože to byly dočasné zákony určené pro izraelský lid jako lid Boží a v době, kdy byl na svém území a měl teokratickou vládu.

Toto řekl Ježíš o náboženských vůdcích své doby: "Nakládali lidem na ramena těžká břemena a oni je nebyli ochotni zvednout svýma rukama.  Mt 23,4.

Guarulhos-SP, 02.04.2023

Oli Prestes

Misionář

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr