Textos

Ce prostuț!
Lumea religioasă are multă fantezie și toate au fost inventate de liderii ei. Scopul lor practic nu este altul decât să-și prindă adepții în capcană cu sofisme și credințe rele. Să încercăm să vorbim despre unele care ne vin în minte.

Să începem cu câteva practici și tradiții evreiești care sunt folosite astăzi. Folosirea kippa, tallit, peyote etc. Nu există nicio mențiune biblică despre utilizarea lui. Dar a devenit un moft și utilizarea sa a fost adoptată ca regulă de către adepții iudaismului. Nu le voi da sensul, lăsându-i pe cei care nu știu să se uite prin sursele care vă pot da definițiile. De asemenea, practicile zilnice de rugăciuni și lumânări; spălarea mâinilor cu practica sistematică a curgării cu apă peste ele de trei ori; și multe alte lucruri de care nu sunt conștient, dar care sunt cunoscute de poporul evreu. Chiar și evanghelicii au adoptat unele dintre aceste practici și le-au introdus în sărbătorile lor. Religiile iudeo-creștine au adoptat un amestec de practici pseudo-creștine și evreiești. Acesta este cazul religiilor evreiești mesianice, ale căror femei poartă un văl atunci când participă la ritualuri din temple și congregații.

Apropo, în ceea ce privește vălul, cred că este un rezultat al interpretării greșite a ceea ce spune Pavel în epistola sa către credincioșii corinteni. Unde spune că o femeie nu trebuie să se roage cu capul descoperit. 1 Corinteni 11:13.
Urmează să postez textul complet pe subiectul abordat de Apostolul Pavel, pentru a arăta greșeala celor care optează pentru această practică a purtării vălului.

1 Corinteni 11:10 De aceea, femeia trebuie să aibă pe cap un semn de putere, din pricina îngerilor. 11 Dar nici bărbatul fără femeie, nici femeia fără bărbat nu este în Domnul. 12 Căci după cum femeia este de la bărbat, tot așa și bărbatul este de la femeie, dar totul este de la Dumnezeu. 13 Judecați singuri: este potrivit ca o femeie să se roage lui Dumnezeu neacoperită? 14 Sau natura însăși nu vă învață că este o rușine pentru om să aibă părul lung? 15 Dar ca o femeie să aibă părul lung este de cinste pentru ea, pentru că i s-a dat părul în loc de văl. 16 Dar dacă vrea cineva să se certe, noi nu avem un asemenea obicei, nici bisericile lui Dumnezeu.

Textul nu este greu de înțeles, deși pentru omul natural este acoperit din cauza nerespectării a ceea ce spune Dumnezeu prin Solomon în Proverbele 2:1-4.

Paulo nu se referă la folosirea unui voal din material textil, ci la părul femeii. Și el înseamnă că femeile creștine nu trebuie să-și tundă părul, nici măcar să-l tundă, căci asta ar fi ca și cum ar avea capul gol sau chel.

Odată, Dumnezeu ne-a spus că pe Pământ îi numim păr, dar în cer se numește văl.

Așa că doar înlocuiți cuvântul văl cu păr și astfel este posibil să îmbunătățim înțelegerea a ceea ce înseamnă Duhul Sfânt prin intermediul Apostolului Pavel în acest text biblic al epistolei sale (scrisoarea doctrinară) către Corinteni.

Tot amintindu-și ce ne-a spus Domnul despre păr, când a făcut-o folosind o vază într-un mod profetic, El a întrebat o tânără de ce și-a tăiat vălul. Și a spus că pentru că a făcut asta, că va fi aruncată în întunericul exterior în ziua aceea.

Este interesant că ceea ce este principalul lucru cerut de Dumnezeu, cum este cazul decalogului, cele zece porunci, oamenii au relativizat, sau au respins și neglijat practicarea și împlinirea lor. În timp ce lucrurile care nu sunt nici măcar secundare, au fost plasate ca și cum ar fi o obligație impusă de Dumnezeu. Nu degeaba maestrul a spus că religios din vremea lui . Matei 23;24.

Când ne exprimăm nevoia de a respecta legea lui Dumnezeu, există unii care nu se simt confortabil cu asta și spun că nu numai atât, ci că trebuie să păstrăm 613 de legi date poporului Israel. Aceștia ignoră ceea ce spune Duhul Sfânt prin Apostolul Pavel în Efeseni 2:15 și Coloseni 2:14. El vorbește despre „poruncile rânduielilor” scrise într-o carte, referindu-se la rânduielile scrise de Moise într-o carte. Aceste legi au fost date poporului Israel, prin mijlocirea îngerilor (Faptele Apostolilor 7:53), și au avut un timp de valabilitate, fiind desființate de Isus, deoarece erau legi temporale destinate poporului Israel ca un popor al lui Dumnezeu și când se afla pe propriul său teritoriu și avea un guvern teocratic.

Așa că acesta este ceea ce a spus Isus despre liderii săi religioși contemporani: „au legat poveri grele și greu de suportat și le-au pus pe umerii oamenilor; ei, însă, nici nu le-ar mișca cu degetul.” Matei 23:4.

Guarulhos - São Paulo - Brazilia, 02.04.2023

Oli Prestes
Misionar
oliprest
Enviado por oliprest em 11/03/2023


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr