Textos

Mis jama!
Religioosses maailmas on palju fantaasiaid, ja kõik need on nende juhtide väljamõeldised. Nende praktiline eesmärk ei olegi muu kui nende järgijate lõksu ajamine sofismide ja kurjade uskumustega. Püüame rääkida mõnest, mis meile meelde tuleb.

Alustagem mõnest juudi tavast ja traditsioonist, mida tänapäeval kasutatakse. Kipa, talit, peiot jne. kasutamine. Nende kasutamise kohta ei ole ühtegi piibellikku mainimist. Kuid see on muutunud moeks ja nende kasutamine on judaismi järgijate poolt reeglina omaks võetud. Ma ei anna nende tähendust, jättes need, kes ei tea, otsima allikatest, mis võivad teile määratlusi anda. Samuti igapäevased palvete ja küünalde kasutamise tavad; käte pesemine koos süstemaatilise tavaga, mille puhul neid kolm korda veega üle kasta; ja paljud muud asjad, millest ma ei ole teadlik, kuid mis on juudi rahvale teada. Isegi evangeelsed on mõned neist tavadest üle võtnud ja oma pidustustesse sisse viinud. Juudi-kristlikud usundid on võtnud omaks pseudokristlike tavade ja juudi tavade segu. See on nii juudi messiaanlike religioonide puhul, mille naised kannavad loori, kui nad osalevad templis ja kogudustes toimuvatel rituaalidel.

Muide, mis puudutab loori, siis ma arvan, et see on tingitud sellest, et valesti tõlgendatakse seda, millest Paulus räägib oma kirjas Korintose kirjas usklikele. Kus ta ütleb, et naine ei tohiks palvetada katmata peaga. I Korintose 11:13.

Panen siinkohal kirja kogu teksti apostel Pauluse poolt käsitletud teemal, et näidata nende vääritimõistmist, kes valivad selle loori kandmise tava.

1. Korintlastele 11:10 Seepärast peaks naisel olema inglite pärast võimsuse märk peas. 11 Siiski ei ole mees ilma naiseta ega naine ilma meheta Issandas. 12 Sest nii nagu naine on mehest, nii on ka mees naisest, aga kõik on Jumalast. 13 Mõelge omavahel: kas naisel on vääriline palvetada Jumala poole katmata? 14 Või ei õpeta teile sama loodus, et mehel on häbiväärne, kui tal on kasvanud juuksed? 15 Aga naisel on vääriline, kui tal on kasvanud juuksed, sest tema juuksed on talle antud loori asemel. 16 Aga kui keegi tahab vaielda, siis ei ole meil ega Jumala kogudustel sellist kommet.

Tekstist ei ole raske aru saada, kuigi loomuliku inimese jaoks on see looritatud, sest see ei vasta sellele, mida Jumal ütleb Saalomoni poolt Õpetussõnades 2:1-4.

Paulus ei pea silmas mitte riidest loori kandmist, vaid naise juukseid. Ja ta mõtleb, et kristlikud naised ei tohiks oma juukseid lõigata ega isegi lõigata, sest see oleks nagu palja peaga või kiilaspäine naine. See on seoses Jumalaga.

             Tõend selle kohta, millest me räägime, on salmis 15. Seal öeldakse, et Jumal andis juuksed loori asemel.

Jumal ütles meile kord, et maa peal nimetame seda juuksekarva, aga taevas nimetatakse seda looriks.

Nii et asendage lihtsalt sõna loor juustega, ja nii on võimalik paremini mõista seda, mida Püha Vaim tahab öelda apostel Pauluse kaudu selles piiblitekstis tema kirjas (õpetuskirjas) korintlastele.

Meenutades ka seda, mida Issand meile juuste kohta ütles, kui Ta seda prohvetlikult anuma abil tegi, küsis Ta ühelt noorelt naiselt, miks ta oli oma loori ära lõiganud. Ja Ta ütles, et kuna ta oli seda teinud, visatakse ta sel päeval välisesse pimedusse.

On huvitav, et seda, mis on esmane ja Jumala poolt nõutav, nagu see on dekaloogi, kümne käsu puhul, on inimesed relativiseerinud või tagasi lükanud ja jätnud neid praktiseerimata ja pidamata. Samal ajal kui asjad, mis ei ole isegi sekundaarsed, on pandud justkui Jumala poolt pandud kohustuseks. Mitte asjata ei öelnud Meister, et tema aja religioossed inimesed "pigistasid välja kärnkonna ja neelasid kaameli". Mt 23;24.

Kui me ilmutame Jumala seaduse täitmise vajalikkust, siis on mõned, keda see häirib ja kes ütlevad, et mitte ainult seda, vaid et me peame pidama 613 Iisraeli rahvale antud seadust. Need ignoreerivad seda, mida Püha Vaim ütleb apostel Pauluse kaudu Ef 2:15 ja Kol 2:14. Ta räägib "ettekirjutuste käskudest", mis on kirjutatud raamatusse, viidates Moosese poolt raamatusse kirjutatud ettekirjutustele. Need seadused anti Iisraeli rahvale inglite vahendusel (Apostlite teod 7:53) ja neil oli kehtivusaeg, kuna Jeesus tühistas need, sest need olid ajutised seadused, mis olid mõeldud Iisraeli rahvale kui Jumala rahvale ja kui nad olid oma territooriumil ja neil oli teokraatlik valitsus.

Seepärast on see, mida Jeesus ütles oma kaasaegsete usujuhatajate kohta: "nad sidusid rasket koormat, mida on raske kanda, ja panid selle inimeste õlgadele, kuid nad ei tahtnud seda sõrmega liigutada.  Mt 23:4.

Oli Prestes
Misjonär
oliprest
Enviado por oliprest em 26/05/2023


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr