Textos

Sabatele mele și Sabatele voastre - Test recapitulativ
1) Ce înseamnă sâmbătă?
Odihna. Lev. 23:3 și 32.
2) Cum numește Dumnezeu odihna Sa?
Sabatele Mele. Ezec. 20:12; Sabatul Domnului. Lev. 26:2; Ex. 16:25, 20:10; ziua sfântă a Domnului. Isa. 58:13.
3) Cum numea Dumnezeu zilele solemne în care era odihnă și constante în legea ceremonială?
Sărbătorile. Lev. 23:3. Sabatele voastre. Lev. 23:32. Sabatele voastre. Os. 2:11.
4) Cine a dat omului ziua de odihnă?
Iisus. Ex. 20:1
5) De unde știm acest lucru?
Isus a spus: "Căci Fiul Omului este Domn chiar și al sabatului". Lc. 6:5.
6) Dacă Isus este Domnul sabatului, atunci care este ziua Domnului?
Sabatul.
7) În ce zi a fost răpit Ioan și a avut viziunea din Apocalipsa?
În ziua Domnului. Apoc. 1:10.
8) Ce semn a instituit Dumnezeu între El și poporul Său?
Sfințirea Sabatului. Ezec. 20:20.
9) Ce ne cere El ca să fim slujitorii Săi?
Să sfințim ziua de odihnă. Ezec. 20:20 și Is. 56:6.
10) Când Dumnezeu a făcut cerurile și pământul, în ce zi s-a odihnit?
În ziua de Sabat. Gen. 2:2.
11) De ce s-a odihnit Dumnezeu?
Dumnezeu nu l-a făcut pe om pentru Sabat, ci Sabatul pentru om. Mc. 2:27. Astfel, El S-a odihnit pentru exemplul nostru.
12) Ce zi a binecuvântat Dumnezeu de la întemeierea universului?
Ziua de Sabat. Gen. 2:3.
13) Cărei porunci îi corespunde păzirea Sabatului?
La porunca a patra din Legea lui Dumnezeu. Ex. 20:8.
14) Cum ar trebui să o ținem?
Prin a nu ne rosti cuvintele și a nu pretinde că facem voia noastră. Is. 58:13. Prin a nu face nici o lucrare servilă pe ea. Ex. 20:8 până la 11.
15) Cum să o numim?
Încântătoare; zi sfântă a Domnului; vrednică de cinste. Is. 58:13.
16) Cum numește Dumnezeu călcarea sabatului?
Profanare. Is. 56:2 și 6.
17) Ce făgăduință a făcut Dumnezeu celor care se feresc să profaneze ziua Sabatului?
"De asemenea, le voi da în casa Mea și înăuntrul zidurilor Mele un loc și un nume mai bun decât cel de fii și fiice; un nume veșnic voi da fiecăruia dintre ei, care nu se va șterge niciodată." Is. 56:5.
18) Ce altă promisiune are Dumnezeu pentru cei care respectă Sabatul, inclusiv pentru copiii străinilor?
"Îi voi aduce și pe ei pe muntele Meu cel sfânt și îi voi ospăta în Casa Mea de rugăciune; arderile lor de tot și jertfele lor vor fi primite pe altarul Meu." Is. 56:7.
19) În ce zile avem voie să facem muncă de slugă?
În cele șase zile ale săptămânii, între Sabate. Ex. 20:9.
20) Ce lucrare a făcut Isus în zilele de Sabat?
Cele care țineau de slujba Sa. Marcu 3:3 și 4; Matei 12:9-12; Luca 6:6-11.
21) Ce a spus apostolul Pavel despre timpul în care trebuie să lucrăm?
"Lucrați zi și noapte, ca să nu fiți o povară pentru frații voștri. I Tes. 2:9.
22) Care este munca despre care vorbea apostolul?
Aceea despre care Isus a spus: "Nu lucrați pentru pâinea care piere, ci pentru cea care rămâne. Ioan 6:27.
23) Când începe și când se termină Sabatul?
Începe la asfințitul zilei a șasea și se termină la asfințitul Sabatului. Neh. 13:19; Lev.23:31 și 32.
24) Ce lucrare nu trebuie să facem în această zi?
Lucrări servile. Ex. 20:9; cumpărarea, Neh. 10:31, 13:16-17; vânzarea, Am. 8:5 și 6.
25) De unde știm că nu trebuie să gătim în acea zi?
Să nu aprindeți focul în niciuna din locuințele voastre în ziua de Sabat. Ex. 35:3.
26) Care este ziua de Sabat despre care Dumnezeu a spus că nu-i mai plac adunările adunărilor de adunări?
Sabatele de sărbători. Is. 1:13 și 14.
27) În ce zi de Sabat au adunat ucenicii spice de porumb pentru a le mânca, motiv pentru care fariseii l-au mustrat pe Isus?
În Sabatul evreiesc, un Sabat al sărbătorilor. Luca 6:1.
28) De unde știm că Sabatul în care Isus a poruncit unui om să-și ia patul era un Sabat de sărbătoare?
Pentru că pasajul biblic care relatează episodul începe prin a spune: "După aceea a fost o sărbătoare printre iudei, și Isus s-a urcat la Ierusalim". Ioan 5:1.
29) Câte sabate existau în fiecare sărbătoare iudaică?
Două sabate solemne, în afară de Sabatul Domnului. Lev. 23:7, 8, 21, 25, 27, 28, 30, 31, 35, 36 și 39.
30) Ce alte Sabate a instituit Domnul și care sunt numite Sabate de El?
Sabatul anual, care se ținea o dată la șapte ani și în care nu se semăna și nu se secera. Lev. 25:1-7; și sabatul jubileului, în al cincizecilea an. Lev. 25:8-13.
31) În ce moment țara se odihnea două sabate pe an la rând?
În timpul jubileului. Se odihnea în al șaptelea an săptămânal și în al optulea an, care era al cincizecilea. Lev. 25:1-5 și 10-13, 21 și 22.
32) Cum se numea ziua de după Paștele poporului lui Israel?
Sabatul. Lev. 23:6 și 7.
33) În ce zi a fost înviat Isus?
În ziua de Sabat. Mat. 28:1.
34) De unde știm acest lucru?
"La sfârșitul Sabatului, când începea să se lumineze de ziuă, în prima zi a săptămânii, Maria Magdalena și cealaltă Marie au venit să vadă mormântul; și iată că s-a făcut un mare cutremur, căci un înger al Domnului s-a coborât din cer, a venit, a rostogolit piatra și a șezut pe ea. ... Dar îngerul a luat cuvântul și a zis femeilor: "Nu este aici, căci a înviat, cum a spus. Veniți să vedeți locul unde a zăcut Domnul". Mt. 28:1-3, 5 și 6.
35) Și când este ziua cea de o zi a răsăritului?
La apusul celeilalte, a celei precedente. Neh. 13:19.

36) În ceea ce privește ziua de odihnă, ziua a șaptea, care este îndemnul pe care Duhul Sfânt îl dă evreilor prin misivist?
"Să ne temem, ca nu cumva, părăsind făgăduința de a intra în odihna Lui, să se arate că unul dintre voi a dat greș. Să căutăm, așadar, să intrăm în acea odihnă, ca nu cumva cineva să cadă în același exemplu de neascultare." Evr. 4:1 și 11.
37) Despre ce zi vorbește misiva din capitolul 4 din Evrei?
Ziua a șaptea, care corespunde Sabatului, ziua de odihnă. Evr. 4:4; Ex. 20:10.
38) Ce zi de păzire a stabilit Dumnezeu ca legământ perpetuu pentru poporul Său?
Ziua de Sabat. Ex. 31:16.
39) De unde știm că este și pentru noi, odinioară neamuri?
Dumnezeu reproșează faptul că se arată părtinire de persoane în lege. Mal. 2:9.
"Căci nu este iudeu cel care este unul în exterior, nici circumcizia nu este ceea ce este în exterior, în carne. Ci este iudeu cel care este unul în interior, iar circumcizia este cea a inimii, în duh, nu în literă; a cărui laudă nu vine de la oameni, ci de la Dumnezeu. Care suntem noi, pe care și El i-a chemat, nu numai dintre iudei, ci și dintre neamuri?". Rom. 2:29; 9:24.
40) Ce denunță Dumnezeu prin profetul Ezechiel?
Faptul că preoții își ascund ochii de Sabatul Domnului și astfel Îl profanează pe Domnul în mijlocul lor. Ezechiel 22:26, parțial.

Oli Prestes
Misionar
oliprest
Enviado por oliprest em 27/05/2023


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr