Textos

Ce prostie!
Lumea religioasă are multe fantezii, toate inventate de liderii săi. Scopul lor practic nu este altul decât acela de a-i prinde în capcană pe adepții lor cu sofisme și credințe malefice. Să încercăm să vorbim despre câteva care ne vin în minte.

Să începem cu unele practici și tradiții evreiești care sunt folosite astăzi. Folosirea quipa, talit, peiot, etc. Nu există nici o mențiune biblică despre utilizarea acestora. Dar a devenit o modă și utilizarea ei a fost adoptată ca normă de către adepții iudaismului. Nu voi da semnificația lor, lăsându-i pe cei care nu știu să caute în sursele care le pot da definiții. Mai există și practicile zilnice ale rugăciunilor și lumânărilor; spălatul mâinilor prin practica sistematică de a pune apă pe ele de trei ori; și multe alte lucruri pe care eu nu le cunosc, dar pe care poporul evreu le cunoaște. Chiar și evanghelicii au adoptat unele dintre aceste practici și le-au introdus în sărbătorile lor. Religiile iudeo-creștine au adoptat un amestec de practici pseudo-creștine și evreiești. Este cazul religiilor evreiești mesianice, ale căror femei poartă văl atunci când participă la ritualuri în temple și congregații.

De altfel, în ceea ce privește vălul, cred că acesta este rezultatul unei interpretări greșite a ceea ce spune Pavel în epistola sa către credincioșii din Corint. Acolo unde spune că o femeie nu trebuie să se roage cu capul descoperit. I Cor. 11:13.

Voi pune textul integral pe subiectul abordat de apostolul Pavel, pentru a arăta neînțelegerea celor care optează pentru această practică a purtării vălului.

1 Corinteni 11:10 De aceea, femeia trebuie să aibă pe cap un semn de putere, din pricina îngerilor. 11 Dar nici bărbatul nu este fără femeie, nici femeia fără bărbat, în Domnul. 12 Căci, după cum femeia vine de la bărbat, tot așa și bărbatul vine de la femeie, dar toate lucrurile vin de la Dumnezeu. 13 Judecați între voi: este decent ca o femeie să se roage lui Dumnezeu descoperită? 14 Sau nu vă învață însăși natura că este dezonorant ca bărbatul să-și lase părul lung? 15 Dar pentru o femeie să-și lase părul lung este onorant pentru ea, pentru că părul i-a fost dat în loc de văl. 16 Dar dacă cineva vrea să se certe, noi nu avem un astfel de obicei, și nici Bisericile lui Dumnezeu nu au.

Textul nu este greu de înțeles, deși pentru omul firesc este voalat din cauza faptului că Solomon nu a împlinit ceea ce spune Dumnezeu în Proverbe 2:1-4.

Pavel nu se referă la purtarea unui văl de pânză, ci la părul femeii. Și el vrea să spună că femeile creștine nu ar trebui să se tundă, sau chiar să se radă, pentru că ar fi ca și cum ar avea chelie. Acest lucru este în relație cu Dumnezeu.

             Dovada acestui lucru este în versetul 15, unde spune că Dumnezeu a dat părul în locul vălului.

Cu o ocazie, Dumnezeu ne-a spus că pe pământ noi îi spunem păr, dar în cer se numește văl.

Așadar, este suficient să înlocuiți cuvântul văl cu păr și veți putea să vă îmbunătățiți înțelegerea a ceea ce vrea să spună Duhul Sfânt prin apostolul Pavel în acest text biblic din epistola (scrisoarea doctrinară) sa către Corinteni.

Amintindu-ne ce ne-a spus Domnul despre păr, când a făcut-o folosind un vas în mod profetic, El a întrebat o tânără de ce și-a tăiat vălul. Și i-a spus că, pentru că făcuse acest lucru, va fi aruncată în acea zi în întunericul de afară.

Este interesant că ceea ce este primar și cerut de Dumnezeu, cum ar fi decalogul, cele zece porunci, oamenii au relativizat sau au respins și au neglijat să practice și să îndeplinească. În timp ce lucruri care nu sunt nici măcar secundare au fost puse ca și cum ar fi fost o obligație impusă de Dumnezeu. Nu în zadar Maestrul a spus că religioșii din vremea sa "au înghițit țânțarul, dar au înghițit cămila". Mt 23;24.

Atunci când exprimăm necesitatea de a împlini Legea lui Dumnezeu, sunt unii care se arată deranjați de acest lucru și spun că nu numai atât, ci că trebuie să respectăm cele 613 legi date poporului Israel. Aceștia ignoră ceea ce spune Duhul Sfânt prin apostolul Pavel în Ef. 2:15 și Col. 2:14. El vorbește despre "poruncile rânduielilor" scrise într-o carte, referindu-se la rânduielile scrise de Moise într-o carte. Aceste legi au fost date poporului lui Israel, cu mijlocirea îngerilor (Fapte 7:53), și au fost valabile pentru o perioadă de timp, după ce au fost desființate de Isus, deoarece erau legi temporale destinate poporului lui Israel ca popor al lui Dumnezeu și atunci când se aflau pe teritoriul lor și aveau un guvern teocratic.

Iată ce spunea Isus despre liderii religioși din vremea sa: "Ei puneau poveri grele pe umerii oamenilor și nu voiau să le ridice cu mâinile lor.  Mt 23,4.

Guarulhos-SP, 04/02/2023

Oli Prestes

Misionar

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr