Textos

Co za nonsens!
Co za nonsens!

Świat religijny ma wiele fantazji, wszystkie wymyślone przez jego przywódców. Ich praktycznym celem jest jedynie usidlenie swoich wyznawców za pomocą sofistyki i złych wierzeń. Spróbujmy porozmawiać o kilku, które przychodzą nam na myśl.

Zacznijmy od niektórych żydowskich praktyk i tradycji, które są używane dzisiaj. Używanie quipa, talit, peiot itp. Nie ma biblijnej wzmianki o ich stosowaniu. Stało się to jednak modne i zostało przyjęte jako norma przez wyznawców judaizmu. Nie zamierzam podawać ich znaczenia, pozostawiając tym, którzy nie wiedzą, przeszukanie źródeł, które mogą podać ich definicje. Istnieją również codzienne praktyki modlitw i świec; mycie rąk z systematyczną praktyką trzykrotnego polewania ich wodą; i wiele innych rzeczy, o których nie wiem, ale o których wiedzą Żydzi. Nawet ewangelicy przyjęli niektóre z tych praktyk i wprowadzili je do swoich uroczystości. Religie judeochrześcijańskie przyjęły mieszankę pseudochrześcijańskich i żydowskich praktyk. Tak jest w przypadku mesjanistycznych religii żydowskich, których kobiety noszą zasłony, gdy uczestniczą w obrzędach w świątyniach i kongregacjach.

Nawiasem mówiąc, jeśli chodzi o zasłony, myślę, że jest to wynikiem błędnej interpretacji tego, co Paweł mówi w liście do wierzących w Koryncie. Mówi tam, że kobieta nie powinna modlić się z odkrytą głową. I Kor. 11:13.

Zamierzam zamieścić pełny tekst na temat poruszony przez apostoła Pawła, aby pokazać niezrozumienie tych, którzy opowiadają się za praktyką noszenia zasłony.

1 Koryntian 11:10 Dlatego kobieta powinna mieć na głowie znak władzy ze względu na aniołów. 11 Ale ani mężczyzna nie jest bez kobiety, ani kobieta bez mężczyzny w Panu. 12 Bo jak kobieta pochodzi od mężczyzny, tak mężczyzna pochodzi od kobiety, ale wszystko pochodzi od Boga. 13 Rozsądźcie między sobą: czy przyzwoite jest, aby kobieta modliła się do Boga bez przykrycia? 14 Czy też sama natura nie uczy was, że hańbą dla mężczyzny jest zapuszczanie długich włosów? 15 Ale dla kobiety zapuszczanie długich włosów jest dla niej zaszczytne, ponieważ jej włosy zostały jej dane zamiast zasłony. 16 Ale jeśli ktoś chce się spierać, nie mamy takiego zwyczaju, podobnie jak kościoły Boże.

Tekst nie jest trudny do zrozumienia, chociaż dla naturalnego człowieka jest zawoalowany z powodu niewypełnienia przez Salomona tego, co Bóg mówi w Przypowieściach Salomona 2: 1-4.

Paweł nie odnosi się do noszenia zasłony z materiału, ale do włosów kobiety. Oznacza to, że chrześcijanki nie powinny obcinać włosów, a nawet ich golić, ponieważ byłoby to tak, jakby miały łysą głowę. Odnosi się to do Boga.

             Dowód na to znajduje się w wersecie 15, gdzie jest napisane, że Bóg dał włosy zamiast zasłony.

Przy pewnej okazji Bóg powiedział nam, że na ziemi nazywamy to włosami, ale w niebie nazywa się to zasłoną.

Wystarczy więc zastąpić słowo "zasłona" słowem "włosy", aby lepiej zrozumieć, co Duch Święty ma na myśli poprzez apostoła Pawła w tym biblijnym tekście z jego listu do Koryntian.

Pamiętając, co Pan powiedział nam o włosach, kiedy zrobił to za pomocą wazonu w proroczy sposób, zapytał młodą kobietę, dlaczego odcięła swój welon. I powiedział, że ponieważ to zrobiła, tego dnia zostanie wrzucona do ciemności zewnętrznych.

Interesujące jest to, że to, co jest najważniejsze i wymagane przez Boga, takie jak dekalog, dziesięć przykazań, ludzie zrelatywizowali lub odrzucili i zaniedbali praktykowanie i wypełnianie. Podczas gdy rzeczy, które nie są nawet drugorzędne, zostały umieszczone tak, jakby były obowiązkiem nałożonym przez Boga. Nie na próżno Mistrz powiedział, że zakonnicy jego czasów "połknęli gnat, ale połknęli wielbłąda". Mt 23,24.

Kiedy wyrażamy potrzebę wypełniania prawa Bożego, są tacy, którym to przeszkadza i mówią, że nie tylko to, ale że musimy przestrzegać 613 praw danych narodowi izraelskiemu. Ignorują oni to, co Duch Święty mówi przez Apostoła Pawła w Efez. 2:15 i Kol. 2:14. Mówi on o "przykazaniach obrzędów" zapisanych w księdze, odnosząc się do obrzędów spisanych przez Mojżesza w księdze. Prawa te zostały nadane ludowi Izraela za pośrednictwem aniołów (Dz 7:53) i obowiązywały przez pewien czas, po czym zostały zniesione przez Jezusa, ponieważ były to prawa doczesne przeznaczone dla ludu Izraela jako ludu Bożego, kiedy znajdowali się na swoim terytorium i mieli teokratyczny rząd.

Oto, co Jezus powiedział o przywódcach religijnych swoich czasów: "Kładli ciężkie brzemiona na ramiona ludzkie, a oni nie chcieli ich podnosić rękami".  Mt 23:4.

Guarulhos-SP, 04/02/2023

Oli Prestes

Misjonarz

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr