Textos

Kokia nesąmonė!
Kokia nesąmonė!

Religinis pasaulis turi daugybę fantazijų, kurias sugalvojo jo lyderiai. Jų praktinis tikslas yra tik įvilioti savo pasekėjus į spąstus, pasitelkiant sofistiką ir blogus įsitikinimus. Pabandykime pakalbėti apie keletą, kurios ateina į galvą.

Pradėkime nuo kai kurių žydų praktikų ir tradicijų, kuriomis naudojamasi ir šiandien. Kvipos, talito, peioto ir kt. naudojimas. Biblijoje apie jų naudojimą neužsimenama. Tačiau tai tapo mada ir judaizmo pasekėjai jo naudojimą priėmė kaip normą. Nesiruošiu pateikti jų reikšmės, palikdamas tiems, kurie nežino, ieškoti šaltiniuose, kurie gali pateikti jų apibrėžimus. Taip pat yra kasdienės maldų ir žvakių praktikos; rankų plovimas, sistemingai jas tris kartus apliejant vandeniu, ir daugybė kitų dalykų, apie kuriuos aš nežinau, bet kuriuos žino žydų tauta. Net evangelikai perėmė kai kurias iš šių praktikų ir įtraukė jas į savo šventes. Judėjų-krikščionių religijos perėmė pseudokrikščioniškų ir žydiškų praktikų mišinį. Taip yra mesijinių žydų religijų atveju, kurių moterys, dalyvaudamos apeigose šventyklose ir bendruomenėse, dėvi šydus.

Beje, kalbant apie šydą, manau, kad tai neteisingo Pauliaus žodžių, pasakytų Laiške Korinto tikintiesiems, aiškinimo rezultatas. Kur jis sako, kad moteris neturėtų melstis neuždengta galva. I Kor 11, 13.

Ketinu įdėti visą tekstą apaštalo Pauliaus gvildenama tema, kad parodyčiau, kaip klaidingai supranta tie, kurie renkasi šią šydo dėvėjimo praktiką.

1 Kor 11, 10 Todėl moteris turi turėti ant galvos galios ženklą dėl angelų. 11 Bet nei vyras be moters, nei moteris be vyro nėra Viešpatyje. 12 Juk kaip moteris kilusi iš vyro, taip ir vyras iš moters, bet visa kilę iš Dievo. 13 Spręskite tarpusavyje: argi moteriai padoru melstis Dievui nepridengtai? 14 Argi pati gamta jūsų nemoko, kad vyrui negarbinga auginti ilgus plaukus? 15 O moteriai auginti ilgus plaukus yra garbinga, nes plaukai jai buvo duoti vietoj šydo. 16 O jei kas nori ginčytis, tai mes neturime tokio papročio, kaip ir Dievo bažnyčios.

Tekstą nesunku suprasti, nors prigimtiniam žmogui jis yra užgaulus, nes Saliamonas neįvykdė to, ką Dievas sako Patarlių 2,1-4.

Paulius turi omenyje ne medžiaginį šydą, bet moters plaukus. Ir jis nori pasakyti, kad krikščionės moterys neturėtų kirptis plaukų ar net juos skusti, nes tai būtų tas pats, tarsi jos turėtų pliką galvą. Tai susiję su Dievu.

             Tai įrodo 15 eilutė, kur sakoma, kad Dievas davė plaukus vietoj šydo.

Vieną kartą Dievas mums sakė, kad žemėje mes tai vadiname plaukais, o danguje - šydu.

Taigi tereikia žodį šydas pakeisti žodžiu plaukai ir galėsite geriau suprasti, ką Šventoji Dvasia nori pasakyti per apaštalą Paulių šiame bibliniame tekste iš jo Laiško (doktrininio laiško) korintiečiams.

Prisimindamas tai, ką Viešpats mums sakė apie plaukus, kai pranašiškai tai darė naudodamasis vaza, Jis paklausė jaunos moters, kodėl ji nusimetė šydą. Jis pasakė, kad dėl to, jog ji taip pasielgė, tą dieną ji bus išmesta į išorinę tamsą.

Įdomu tai, kad tai, kas yra pirminis ir Dievo reikalaujamas dalykas, pavyzdžiui, dekalogas, dešimt įsakymų, žmonės reliatyvizavo arba atmetė ir nevykdė bei apleido. Tuo tarpu dalykus, kurie net nėra antraeiliai, iškėlė taip, tarsi jie būtų Dievo nustatyta pareiga. Ne veltui Mokytojas sakė, kad jo laikų religingieji "prarijo kumelę, bet nurijo kupranugarį". Mt 23, 24.

Kai išreiškiame būtinybę vykdyti Dievo įstatymą, atsiranda tokių, kuriems tai trukdo, ir jie sako, kad ne tik tai, bet ir tai, jog turime laikytis 613 įstatymų, duotų Izraelio tautai. Jie nekreipia dėmesio į tai, ką Šventoji Dvasia per apaštalą Paulių sako Ef 2,15 ir Kol 2,14. Jis kalba apie ,,įsakymų knygą", turėdamas omenyje Mozės įsakymus, užrašytus knygoje. Šie įstatymai buvo duoti Izraelio tautai, tarpininkaujant angelams (Apd 7, 53), ir galiojo tam tikrą laiką, Jėzui juos panaikinus, nes tai buvo laikini įstatymai, skirti Izraelio tautai, kaip Dievo tautai, ir tada, kai ji buvo savo teritorijoje ir turėjo teokratinę valdžią.

Štai ką Jėzus sakė apie savo laikų religinius vadovus: "Jie užkrovė žmonėms ant pečių sunkias naštas, o šie nenorėjo jų pakelti savo rankomis.  Mt 23, 4.

Guarulhos-SP, 2023 02 04

Oli Prestes

Misionierius

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 27/01/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr