Textos

Pääsetkö taivaaseen vai et?
Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette missään nimessä pääse Jumalan valtakuntaan." Matt. 18:3.

Nykyään kääntymyksen käsite on se, että menet uskonnolliseen laitokseen ja ilmoitat hyväksyväsi Jeesuksen tai juutalaisuudessa noudatat juutalaisuuden seuraajille säädettyjä juutalaisia perinteitä. Mutta tämä ei ole Jumalan Pyhissä Kirjoituksissa opettama käsite. Sillä Pietari sanoi Jerusalemin juutalaisille helluntaipäivänä: "KATUKAA JA KÄÄNTYKÄÄ, SILLOIN TEIDÄN SYNNE PYYDETÄÄN POIS." Tämä ei ole totta. Synnit anteeksiantamuksen saamiseksi ei siis tarvita vain parannusta, vaan myös kääntymystä.

Itse asiassa, kuten olemme jo todenneet toisessa kirjoittamassamme artikkelissa "Katumus, kääntymys ja kaste", Pyhä Henki sanoo: "Miten nuori mies voi puhdistaa tiensä? Noudattamalla sinun Sanaasi. Psalmi 119:9.

Lisäksi pelkän julistuksen antaminen ei akkreditoi ketään Jumalan valtakuntaan. Sillä parannuksen ohella meidän on tultava lapsen kaltaisiksi. Jos näin ei tapahdu, Jeesus sanoi, että "SINÄ ET PÄÄSE JUMALAN KUNINGASKUNTAAN". Mark. 10:15.

Tehkää siis parannus ja kääntykää, jotta syntinne pyyhittäisiin pois. Ja kääntymys tapahtuu Herran nuhtelun kautta, joka vastaa Hänen lakiaan. Sananlaskut 1:23.

Guarulhos - São Paulo - Brasilia, 2/03/2024.

Oli Prestes
Lähetystyöntekijä
oliprest
Enviado por oliprest em 02/03/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr