Textos

Liefde zaaien
Veel mensen hebben Gods liefde nodig, maar sommigen willen gewoon liefde. Laten we proberen dit te begrijpen.

Jezus zei niet duidelijk dat we zijn liefde moesten verkondigen, maar indirect deed hij dat wel, want hij zei dat we het evangelie moesten verkondigen, dat is zijn wet of geboden, die Gods liefde zijn. 1 Johannes 5:3.

Maar als we spreken over Gods liefde, zijn geboden, stuiten we op weerstand, vooral als we de gevolgen laten zien van het niet gehoorzamen van Gods liefde, zijn wet.

Sommigen zeggen zelfs dat we liefde moeten zaaien. En deze gesuggereerde liefde is wat oren behaagt die graag aangename, vleiende woorden horen, beloften van goede dingen en zegeningen.

“En dit werd voorspeld door de Heilige Geest via de apostel Paulus, zie je. “Want er komt een tijd dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar met jeukende oren zichzelf leraars naar hun eigen begeerten zullen aanstellen; en zij zullen hun oren afwenden van de waarheid en terugkeren naar fabels.” 2 Timoteüs 4:3 en 4.

En zij die hun oren van de waarheid afkeren, zijn juist de mensen die beschouwd worden als Gods volk, het uitverkoren volk. Want Waarheid is één van de namen van Gods Wet, van de zeventien namen. Ps 119:160, eerste deel en 142, laatste deel.

En zij die niet toegewijd zijn aan de Waarheid, proberen dingen te zaaien die de oren en zintuigen van onoplettende mensen zoet maken, in ruil voor likes en volgers.

Het is triest maar waar. Maar ze zullen teleurgesteld en verloren zijn.

Laat je dus niet misleiden door flitsende dingen of beloften die niet in lijn zijn met trouwe gehoorzaamheid aan Gods wet of geboden.

Guarulhos-Sp, 16/11/2024

Oli Prestes
Missionaris

oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 16/11/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr