Så kjærlighet
Mange mennesker trenger Guds kjærlighet, men noen vil bare ha kjærlighet. La oss prøve å forstå dette.
Jesus ba oss ikke tydelig om å forkynne hans kjærlighet, men indirekte gjorde han det, fordi han ba oss om å forkynne evangeliet, som er hans lov eller bud, som er Guds kjærlighet. 1. Johannes 5:3.
Men når vi taler om Guds kjærlighet, hans bud, møter vi en del motstand, spesielt hvis vi viser konsekvensene av å ikke adlyde Guds kjærlighet, hans lov.
Noen kommenterer til og med at vi bør så kjærlighet. Og denne antydede kjærligheten er det som behager ører som er ivrige etter å høre behagelige, smigrende ord, løfter om gode ting og velsignelser.
«Og dette ble forutsagt av Den Hellige Ånd gjennom apostelen Paulus, ser du. «For det skal komme en tid da de ikke vil tåle den sunne lære; men de har kløende ører og samler seg lærere etter sine egne lyster; og de vender ørene bort fra sannheten og vender tilbake til fabler.» 2 Timoteus 4:3 og 4.
Og de som vender ørene bort fra sannheten, er nettopp det folket som regnes som Guds folk, det utvalgte folk. For Sannhet er ett av navnene på Guds lov, av sytten navn. Sal 119,160, første del og 142, siste del.
Og de som ikke har noen forpliktelse til Sannheten, søker å så ting som søter ørene og sansene til de uforsiktige, i bytte mot likes og følgere.
Det er trist, men sant. Men de vil bli skuffet og gå fortapt.
Så la deg ikke lure av prangende ting eller løfter som ikke er i tråd med trofast lydighet mot Guds lov eller bud.
Guarulhos-Sp, 16/11/2024
Oli Prestes
Misjonær
oliprest
oliprest
Enviado por oliprest em 16/11/2024